Kaip numesti svorio? – tai klausimas, kurio turbūt visi norėtų išvengti. Tą galima padaryti, tereikia sveikai maitintis ir judėti! Žinoma, viskas taip nėra paprasta, o svoris užauga ne vien dėl netinkamos mitybos, bet ir dėl sveikatos sutrikimų. Mitybos programa, arba kitaip dar vadinamas mitybos planas, gali padėti numesti svorio, esant ligai – palengvinti jos simptomus, o gal ir visai išgydyti. Mitybos planas nėra trumpalaikė dieta ir gali būti aktuali vaikams bei paaugliams. Sveika mityba ir gyvensena – tai kelias į žvalesnį ir laimingesnį gyvenimą. Šiuo klausimu konsultuoja ir mitybos programas sudaro biomedicinos mokslų daktarė, mitybos ir gyvensenos specialistė Reda Mocevičienė bei subalansuotos mitybos plano konsultantė ir koordinatorė Gražvilė Ambrazaitienė.

Mitybos programos nauda

Pradėjus taikyti sveikos mitybos ir gyvensenos principus, žmogus tampa energingesnis, žvalesnis, mažiau vangus ir apsunkęs. Taip pat sumažėja nuovargis ir mieguistumas, pagerėja miego kokybė, geriau pailsima.

Esant antsvorio problemai, pradeda kristi svoris, kūnas atrodo lieknesnis ir dailesnis, todėl geriau save vertiname. Sveika mityba ir gyvensena padeda išsiugdyti pozityvesnį požiūrį į gyvenimą. Po kurio laiko mitybos programą galima koreguoti.

Mitybos planas sudaromas pritaikius įvairų ir jūsų poreikius atitinkantį maisto racioną. Pradėjus sveikai maitintis, gali būti sumažinama tam tikrų ligų rizika, o sergant – pagerėja sveikatos būklė, organizmui sudaromos palankesnės sąlygos sveikti.

Kam gali būti sudaryta mitybos programa?

  • Esant nutukimui, antsvoriui
  • Sergant lėtinėmis ligomis (antrojo tipo diabetas, širdies ir kraujagyslių ligos, vėžiniai susirgimai)
  • Vegetarams, veganams
  • Mitybos planas sudaromas tiek suaugusiems, tiek vaikams ir paaugliams, kai reikia koreguoti mitybą dėl antsvorio / nutukimo. Į konsultaciją tėvai ir vaikai ateina kartu. 

Kaip sudaroma mitybos programa?

   1. Į konsultaciją rekomenduojama atsinešti kraujo, šlapimo ar kitus tyrimų rezultatus, kad specialistas galėtų sudaryti kuo naudingesnę ir veiksmingesnę mitybos programą, atsižvelgdamas į sveikatos būklę.
   2. Mitybos planas sudaromas tik laikantis mokslu pagrįstais metodais. Tai nėra dieta, po kurios grįžta dar didesnis svoris, ar visiems tinkamas šablonas, o individualiai žmogui pritaikyta programa, atsižvelgus į tokius svarbius veiksnius kaip fizinės ypatybės (amžius, ūgis, svoris), sveikatos būklė, fizinis aktyvumas, streso kiekis, miego kokybė, maisto pomėgiai ir t. t. 
   3. Specialistas įvertina visus aspektus, atlieka kūno sudėties tyrimą ir pagal tai sudaro mitybos programą. Į programą įtraukia reikiamus maisto produktus, receptus, nurodo porcijų dydį, valgymų dažnį, pateikia fizinio aktyvumo, miego ir kitokias rekomendacijas, kurios gali pagerinti jūsų mitybą ir savijautą. 
   4. Vaikams ir paaugliams mitybos planas sudaromas vertinant tuos pačius veiksnius kaip ir suaugusio žmogaus, tačiau čia labai svarbus tėvų vaidmuo – sveikai maitintis turi visa šeima. Vaikams dar sunku suprasti, kodėl jie turėtų atsisakyti mėgstamo nesveiko maisto, todėl tėvų palaikymas, pagalba ir solidarumas padės suformuoti naujus, sveikesnius mitybos ir gyvensenos įpročius.